Rosa María Rodríguez Porto é investigadora Ramón y Cajal no departamento de Historia da Arte da Universidade de Santiago de Compostela, onde forma parte do Grupo SÍNCRISIS de Investigación en Formas Culturais.
As súas liñas de investigación inclúen a arte e literatura medievais, a ilustración do libro manuscrito, os estudos visuais, a teoría crítica e a tradición clásica.
Na actualidade colabora cos proxectos de investigación “NetMAr: Network for Medieval Arts and Rituals” (Comisión Europea – H2020 Twinnng Project, 951875) eStemma: Do canto à escrita – produçao material e percurso da lírica galego-portugesa” (Fundaçao para a Ciência e Tecnología, PTDC/LLT-EGL/30984/2017).
Entre a súa produción científica cabe subliñar:
- (2021) “In cerchio: Illuminating the Trojan legend and the Commedia between the Veneto and Naples (with some conjectures on Madrid, BNE, MS 10057)”, en How Do Images Work: Strategies of Visual Communication in Medieval Art, ed. Christine Beier, Tim Juckes y Assaf Pinkus (Turnhout: Brepols), pp. 95-111.
- (2018) ‘Imagines Historiarum: Visions of the Past in Medieval Illuminated Manuscripts’, en The Medieval World (2nd ed.), ed. P. Linehan, J. Nelson y M. Costambeys (Abingdon: Routledge, 2018), pp. 177-94.
- (2018) ‘Tragedia y profecía: La reflexión sobre las ruinas en la literatura medieval castellana’, en Recepción, imagen y memoria del arte del pasado [Cuadernos Ars Longa], ed. L. Arciniega García y A. Serra Desfilis (Valencia: Universitat de València), pp. 101-25.
- (2018) ‘The Pillars of Hercules: The Estoria de Espanna (Escorial, Y.I.2) as a Universal Chronicle’, en The Life of Universal Chronicles in the High Middle Ages, ed. M. Campopiano y H. Bainton (York: York University Press – Boydell & Brewer), pp. 223-53.; (2016) ‘Ruined Landscape: Images and Mirages in the Study of Castilian Manuscript Production (1284-1369)’, Journal of Spanish Cultural Studies, 17.3 (2016): 221-37.